Geri Dön

Sık Sorulan Sorular

İnternet Bankacılığı nedir?

İnternet Bankacılığı ile 7 gün 24 saat şubeye gitmeden pek çok bankacılık işlemini, internet erişiminin olduğu her yerden kolayca yapabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nı kullanmak için ne yapmalıyım?

İnternet Bankacılığı üyesi olmak için öncelikle size en yakın VakıfBank Şubesi'ne uğrayarak Bireysel Ürün ve Hizmet Paket Sözleşmesi’ni imzalamanız gereklidir. Şubemiz, müşteri numaranızı ve belirteceğiniz hesaplarınızı, İnternet Bankacılığı’na tanımlı hale getirir.

Daha sonra, Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak internet şifrenizi alabilirsiniz. Güvenliğiniz için Telefon Bankacılığı’ndan şifre alırken Bankomat Kartı’nızın, ATM’de kullandığınız şifresini doğrulamanız istenir. İnternet Bankacılığı başvurusu için sizden hiçbir masraf alınmaz.

Müşteri numarası nedir?

Müşteri numarası, VakıfBank'ta hesabınızı açarken size özel olarak verilen, bankamızda sizi tanımlayan 12 haneli numaradır.

Müşteri numaranızı bilmiyorsanız veya unuttuysanız 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak veya herhangi bir VakıfBank şubesine başvurarak öğrenebilirsiniz.

İnternet şifresi nedir?

İnternet şifresi, İnternet Bankacılığı'na girerken kullanılan 8 haneli bir koddur. Sadece rakam ve harflerden oluşmalı, en az bir harf ve bir rakam içermelidir. Şifrenizi unutmanız durumunda bireysel müşteri iseniz Şifre Al bölümünden, ticari müşteri iseniz herhangi bir şubemizden yeni şifrenizi alabilirsiniz.

Şifremi, şifremin periyotunu nasıl değiştirebilirim?

İnternet Bankacılığı Güvenlik menüsünden “Şifre İşlemleri” adımını kullanarak şifre ve periyot değişiklik işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı nasıl bloke olur ve blokeyi nasıl kaldırabilirim?

Şifrenizi beş kez hatalı girdiğinizde İnternet Bankacılığı kullanımınız bloke olur. Bireysel müşteri iseniz Şifre Al bölümünden, ticari müşteri iseniz herhangi bir şubemizden blokenizi kaldırabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nı kullanırken nelere dikkat etmeliyim?

İnternet Bankacılığı’na, tarayıcınızın adres çubuğuna www.vakifbank.com.tr adresini yazarak giriniz. e-posta ile gelen linklerden veya başka internet adreslerinden, kesinlikle girmeyiniz.

Bankamız, e-posta yoluyla müşterilerinin kişisel bilgilerini güncellemesini istemez, şifre değişiklikleri yaptırmaz. Dikkat edilmesi gereken konular hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

İnternet Bankacılığı’nı daha güvenli hale getirmek için ne yapmalıyım?

İnternet Bankacılığı Güvenlik menüsünden Güvenlik Ayarları adımı ile tercihleriniz doğrultusunda kanal, erişim ve limit ayarları yapabilirsiniz.

Sanal Klavye nedir?

Sanal Klavye bilgisayar klavyesindeki tuşlar kullanılmadan, sadece fare (mouse) kullanılarak ekrandan şifre/parola girişi yapılmasına olanak sağlayan bir uygulamadır.

Klavyenize bastığınız her tuşun bilgilerini kaydeden virüs programlarına (key logger) karşı geliştirilen Sanal Klavye, şifrenizin bu tür programlar tarafından tespit edilmesine karşı size koruma sağlar.

Şifre ve parola girişinizi, bilgisayarınızın klavyesini veya Sanal Klavye üzerindeki tuşları kullanarak yapabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nı kullanmadığım zamanlarda erişime kapatabilir miyim?

İnternet Bankacılığı’nda, Güvenlik | Güvenlik ayarları | Erişim ayarları adımını kullanarak istediğiniz tanımlamaları yapabilirsiniz. Yaptığınız kısıtlamaları, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak kaldırabilirsiniz.

Tek Kullanımlık Şifre (TKŞ) nedir, ücretli midir?

TKŞ, her kullanımda veya belirli bir süre geçtikten sonra geçerliliğini yitiren ve bir sonraki kullanım için yeniden üretilmesi gereken sayı ve/veya harf dizisidir. Bankamız TKŞ ürünleri; Cep Şifre, Anahtar Şifre ve SMS Şifre’dir. Cep Şifre ve SMS Şifre uygulamamız ücretsiz olup, Anahtar Şifre aracı 19 TL’dir. 


İnternet Bankacılığı’nda, Güvenlik | Güvenlik ayarları | Giriş-İşlem güvenliği adımını kullanarak TKŞ yönteminizi değiştirebilirsiniz.

Cep Şifre uygulamasını Şifre Al'da Cep Şifre İşlemleri - Cep Şifre Başvuru/Yükleme adımından ya da İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Araçları - Cep Şifre Başvuru/Yükleme adımından yükleyebilir ardından Şifre Al Cep Şifre İşlemleri - Cep Şifre Aktivasyon adımından ya da İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Araçları - Cep Şifre Aktivasyon adımından cep şifre uygulamasını aktive edebilirsiniz.

Anahtar Şifre aracı, belirttiğiniz adrese kargo ile teslim edilecek olup, araç bedeli dışında bir ücret talep edilmemektedir. TKŞ kullanımı, 1 Ocak 2010 tarihi itibari ile zorunludur.

Bir Tek Kullanımlık Şifre aracı ile her bankada işlem yapabilir miyim?

TKŞ aracınız, sadece VakıfBank İnternet Bankacılığı ve Telefon Bankacılığı’nda kullanılabilir.

SMS Şifre cep telefonuma gelmezse ne yapmalıyım?

SMS Şifreyi kullanabilmeniz için hattınız bilgi mesajlarına kapalı olmamalıdır. Lütfen cep telefonunuzun açık ve ulaşılabilir olduğundan, mesaj kutunuzun dolu olmadığından emin olunuz.

Türkiye hattını yurtdışında kullanan müşterilerimiz için operatör kaynaklı olarak iletim süreleri uzayabilmektedir.

Tüm bunlara rağmen SMS Şifre gelmiyorsa lütfen 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayınız.

Anahtar Şifre aracımı teslim aldım, nasıl kullanabilirim?

Şubeden teslim alınan Anahtar Şifre aracı, kullanıma hazırdır. Fakat İnternet Bankacılığı’nda siparişi verilen ve kargo ile adrese teslim edilen Anahtar Şifre aracının aktif olması için İnternet Bankacılığı’nda, Güvenlik | Güvenlik Araçları | Kullanıma Açma adımı kullanılarak aktivasyon işleminin yapılması gereklidir.

Anahtar Şifre aracı aktivasyon işlemi için, öncelikle ilgili alana araç seri numarası yazılır, daha sonra araç tarafından art arda üretilen 2 şifrenin de yazılması ile aktivasyon işlemi gerçekleştirilir.

Anahtar Şifre aracı ile nasıl şifre üretilir?

Anahtar Şifre aracı üzerinde yer alan şifre üretme tuşuna ilk kez basıldığında, araç ekranında “INIT” sembolü görünür. Araç ekranında “SNR” sembolünün görünür olması, araç seri numarasının görüntüleniyor olduğu anlamındadır. (Aracın seri numarası, aynı zamanda aracın arka tarafında da SNR şeklinde yazar.)

Şifre üretmeye başlamak için, araç ekranında “OTP” sembolü görününceye kadar (yaklaşık 5-10 saniye) şifre üretme tuşuna basılmalıdır. “OTP” sembolünün ekranda görünüyor olması, aracın şifre üretmeye başladığı anlamına gelir.

Araç şifre üretmeye başladıktan sonra, şifre üretme tuşuna her basıldığında yeni bir şifre üretir. Her yeni şifre üretme işlemi için üretme tuşu, yaklaşık 2 - 5 saniye basılı tutulmalıdır.

TKŞ aracım yanımda değil İnternet Bankacılığı’nı nasıl kullanabilirim?

TKŞ aracınız (cep telefonu/Anahtar Şifre aracı) yanınızda değil ise, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak İnternet Bankacılığı’na giriş yönteminizi değiştirebilirsiniz.

Cep telefonu numaramı ve e-posta adresimi nasıl güncelleyebilirim?

Cep telefonu numaranızı, en yakın VakıfBank Şubesi'ne başvurarak e-posta adresinizi, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak güncelleyebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’ndan yapılan işlemler için alt/üst limit nedir?

İnternet Bankacılığı’nda, Güvenlik | Güvenlik Ayarları | Limit Ayarları adımını kullanarak havale/EFT/döviz alış-satış işlemleriniz için günlük limit belirleyebilirsiniz.


Eğer limit belirlememiş iseniz, havale için geçerli olacak günlük üst limit 30.000,00TL, EFT için geçerli olacak üst limit 50.000,00TL,, döviz alış-satış için geçerli olacak günlük üst limit ise 30.000,00 USD ve karşılığıdır. Belirli bir tarihte yapacağınız havale/EFT’lerin ve o gün vereceğiniz talimatların toplam tutarı, günlük havale/EFT limitinizden fazla olamaz.


Havale ve EFT için işlem alt limiti 0,01 TL, döviz alış-satış için ise 1,00 USD ve karşılığıdır.

Döviz işlemleri için belirlenebilecek günlük maksimum limit, 500.000,00 USD ve karşılığıdır.

İnternet Bankacılığı’nda yapacağım işlemlerde saat sınırlaması var mı?

EFT işlemlerinizi, iş günlerinde saat 00:01 ile 16:45 arasında gerçekleştirebilirsiniz. Havale ve fatura ödeme işlemlerinizi ise 7 gün 24 saat gerçekleştirebilirsiniz. 16:45'ten sonra veya tatil günlerinde, işlem tarihini değiştirerek, EFT'nizin ileri bir tarihte gerçekleşmesi için talimat verebilirsiniz.

Yanlış bir hesaba EFT yaptım, iptal işlemi için ne yapabilirim?

0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak iptal talebinizi iletebilirsiniz.

İnternet Bankacılığından yaptığım işlemlerden alınan ücretler nelerdir?

İşlem Ücretlerini Görmek İçin tıklayınız.

IBAN nedir?

Avrupa Birliği düzenlemeleri çerçevesinde, para transferlerinin hızını ve kalitesini artırmak ve maliyetini düşürmek amacıyla, IBAN ( International Bank Account Number ) adı verilen uluslararası banka hesap numarası standardı geliştirildi.

T.C. Merkez Bankası Tebliği gereği, 1 Ocak 2010 tarihi itibarı ile EFT'lerde IBAN (Uluslararası Banka Hesap Numarası) kullanımı zorunludur.

Türkiye IBAN’ı, 26 haneden oluşur. İlk iki hane uluslararası kodu (TR) içerirken, izleyen iki hane kontrol basamaklarını oluşturur ve IBAN’ın doğrulanmasında kullanılır. Sonraki beş hane banka kodunu, son 16 hane ise banka hesap numarasını ifade etmektedir. Bankamız hesaplarına ait IBAN numarasını öğrenmek için lütfen tıklayınız.

İnternet Bankacılığı’nı, sadece görüntüleme amaçlı kullanabilir miyim?

İnternet Bankacılığı’na tanımlı hesaplarınızın ayarlarını, “Görüntüleme” olarak değiştirebilir ve hesabınızdan finansal işlem yapılmasını engelleyebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’ndan yaptığım işlemlerde nasıl dekont alacağım?

Son 1 yıl içerisinde yapmış olduğunuz tüm işlemlere ait dekontları, İnternet Bankacılığı’ndan görüntüleyebilirsiniz. Dekontlar, bilgilendirme amaçlıdır. Dekontunuzu resmi işlemlerinizde kullanmak istediğinizde, en yakın şubemize başvurarak alabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nda, dekontları açamıyorum?

Eğer bilgisayarınızda açılır pencere engelleyicisi varsa, açılır pencerelerden büyük bir bölümünün görüntülenmesi engellenmiştir. Bilgisayarınızdaki açılır pencere engelleyicisini kaldırmak için tarayıcınızın Araçlar/İnternet seçenekleri menüsünden, Gizlilik sekmesinde yer alan “Açılır pencere engelleyicisi” ayarı kontrol edilmelidir. Probleminizin devam etmesi durumunda, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak yardım talep edebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’ndan, hesap açma ve kapama yapabilir miyim?

İnternet Bankacılığı’nda Vadesiz/Vadeli TL ve DTH Hesap açabilir, dilerseniz açtığınız hesapları “Hesap kapama” adımını kullanarak kapatabilirsiniz. Vadesiz hesabınızı kapatmak için hesap bakiyenizin "0" olması gereklidir. Kredili Bankomat Hesapları, üzerinde kayıtlı talimat ve borç bulunan hesaplar kapatılamaz.

İnternet Bankacılığı’ndan, vadeli hesap açmak avantajlı mıdır?

İnternet Bankacılığı ‘nı kullanarak VakıfBank güncel faiz oranlarının 1 puan fazlasına kadar günün her saatinde, 1 günden 365 güne kadar, e-Vadeli TL / DTH Hesabı açabilirsiniz. Hesap açma alt limiti 1.000 TL, 1.000 USD ve 1.000 EUR'dur.

Eğer e-Vadeli Hesap açmak istediğiniz döviz cinsinden vadesiz hesabınız bulunmuyorsa, Vadesiz hesaplarım menüsünden “Vadesiz hesap açma” adımını kullanarak vadesiz hesap açabilirsiniz. Hatta bankamızda en az bir otomatik ödeme talimatınız varsa vadeli mevduatınız, İnternet Bankacılığı’na özel ek faiz oranları ile yenilenir.

Vadeli hesaba para yatırma / çekme işlemlerimi buradan yapabilir miyim?

İnternet Bankacılığı’nda, vadeli hesabınıza para yatırma ve para çekme işlemlerinizi yapabilirsiniz. Vade bitiş tarihinden farklı bir günde para çekilmesi durumunda o vade için faiz, hesapta kalan tutar üzerinden hesaplanır. Vadeli hesaplardan vadesinden önce çekilen tutara, vadesiz hesaplara uygulanan faiz oranları uygulanır. Vadeli hesaba para yatırma işlemini ise yalnızca vade bitiş tarihinde yapabilirsiniz.

Hisse senedi alış-satış işlemlerinde, işlem komisyonu ne kadardır?

İnternet Bankacılığı’ndaki hisse senetleri alış ve satış işlemlerinizde, %0.2 (binde 2) komisyon alınır.

İnternet Bankacılığı’nda, altın alış-satış işlemlerimi nasıl yapabilirim?

İnternet Bankacılığı’nda altın alış-satış işlemlerinizi, hafta içi 08:45-18:00 saatleri arasında yapabilirsiniz. Dünya altın standartlarına uygun 5, 10, 50 ve 100 gramlık külçe altınların, 2 gramlık Maşallah Altınları'nın, Mimar Sinan anısına bastırılmış 20 gramlık Sinan Altını’nın ve Güneydoğu Anadolu Projesi anısına çıkarılan 32 gramlık GAP Altınları’nın, Menkul Kıymet Merkezleri ile tüm şubelerimizde ve İnternet Bankacılığı’nda stoklar dahilinde alış ve satış işlemleri gerçekleştirilebilir.

İnternet Bankacılığı’nda, kredi kartı şifremi belirleyebilir miyim?

“Kredi Kartı Şifre İşlemleri” adımı ile 4 haneli kredi kartı şifrenizi (PIN) belirleyebilir ve değiştirebilirsiniz. Şifre bilgilerinizin gizliliği için özen gösteriniz. Güvenliğiniz için şifrenizi, banka personeli dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmayınız. Doğum tarihi gibi başka kişilerin kolayca tahmin edebileceği şifreler kullanmayınız.

Kredi kartı limit artırım talebi nasıl yapılır?

İnternet Bankacılığı’nda, sadece ek kartınız için limit değişikliği yapabilirsiniz. Ayrıca “Sanal Alışveriş Limit Belirleme” adımını kullanarak kredi kartı sanal alışveriş limitinizi, anında güncelleyebilirsiniz. Sanal Alışveriş Limitiniz, en fazla kartınızın kullanılabilir limiti kadar olabilir. Limit artırım talebinizi, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak iletebilirsiniz.

Havuz Hesabı nedir?

Havuz Hesabı, nakit fazlalarınızı tercihleriniz doğrultusunda otomatik olarak yatırıma yönlendiren akıllı bir sistemdir. Havuz Hesabı kapsamındaki Vadesiz TL Hesapları’nız gün sonunda otomatik olarak taranır, 250 TL üzerindeki hesap bakiyeniz tercihinize göre B Tipi Havuz Likit Fon (1. Fon), B Tipi Likit Fon (6. Fon), USD ya da EURO’ya dönüştürülür.

Gün içerisinde Bankomat-7/24 Hesap bakiyeniz 250 TL’nin aşağısına düştüğünde, sistem otomatik olarak fondaki paranızı (B Tipi Havuz Likit Fon, B Tipi Likit Fon, USD ya da EURO) bozup limitinizi, 250 TL’ye tamamlar. Böylece, nakit ihtiyaçlarınız için fon bozmanız gerekmez ve vaktiniz size kalır. Havuz Hesabı tanımlaması için lütfen en yakın şubemize başvurunuz.

Havuza Hesabı’mda otomatik ödeme talimatı varken ödeme nasıl yapılır?

Havuz Hesabı’nıza otomatik ödeme talimatı verdiğiniz zaman ödemeleriniz sırasıyla;

  • Hesabınızın bakiyesi,
  • Havuz Hesabı’nıza bağlı B Tipi Havuz Likit Fon (1. Fon) bakiyeniz,
  • Havuz Hesabı’nıza bağlı B Tipi Likit Fon (6. Fon) bakiyeniz,
  • Havuz Hesabı’nıza bağlı USD, EURO bakiyeniz,
  • Kredili Bankomat-7/24 Hesabı’nızın limiti taranarak gerçekleştirilir.
Cep Şifre nedir?

Cep Şifre, VakıfBank’ın müşterilerine sunduğu tek kullanımlık şifre seçeneklerinden biridir. Cep telefonunuza yükleyeceğiniz uygulama üzerinden, tek kullanımlık şifre üretmenizi sağlar.

Cep Şifre'yi kimler kullanabilir?

Cep Şifre'yi, İnternet Bankacılığı’na tanımlı tüm bireysel ve kurumsal müşterilerimiz kullanabilir.

Cep Şifre'yi hangi kanallarda kullanabilirim?

Cep Şifre'yi, sadece İnternet Bankacılığı ve Telefon Bankacılığı’nda kullanabilirsiniz.

Cep Şifre ile nasıl şifre üretebilirim?

Cep Şifre uygulamasında “Şifre üret” seçeneğini seçtiğinizde, sizden 6 haneli PIN kodunuzu girmeniz istenir. PIN kodunuzu başarıyla girdikten sonra üretilen 6 haneli Tek Kullanımlık Şifre’niz, 30 saniye boyunca cep telefonunuzun ekranında gösterilir.

Cep Şifre'yi geçici olarak kullanmak istemiyorsam ne yapmalıyım?

Herhangi bir sebepten dolayı Cep Şifre'yi geçici olarak kullanıma kapatmak için İnternet Bankacılığı’nda, Güvenlik | Güvenlik Ayarları | Giriş-İşlem Güvenliği adımından diğer tek kullanım şifre ürünlerine geçiş yapabilirsiniz. 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan da tek kullanım şifre tercihinizi değiştirebilirsiniz.

Cep telefonu modelimi değiştirdiğimde ne yapmalıyım?

Telefon değişikliği durumunda, Cep Şifre uygulamasını yeniden aktifleştirmek gerekir. Uygulama operatör bağımsız olarak çalışmakta olup operatör ya da SIM kart değiştirilmesi, uygulamanın çalışmasını etkilemez.


Yeni telefonunuz Cep Şifre'yi desteklemiyorsa; İnternet Bankacılığı’na girebilmek için Cep Şifre'yi kullanıma kapatmanız gereklidir. Bu işlemi,  0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan gerçekleştirebilirsiniz.

Cep Şifre uygulamasını yüklemek ve şifre üretmek ücretli midir?

Cep Şifre uygulamasını telefona indirmek ve Cep Şifre üretmek ücretsizdir.

Sadece telefona yükleme işleminde bazı marka telefonların bazı modellerinde, “Uygulama yöneticisi” içindeki ayarlarda çevirim içi sertifika kontrolü açık olduğunda, uygulamanın içerisindeki sertifikayı doğrulamak için telefon, uygulamadan bağımsız olarak başka adrese gidebilir ve bu nedenle ücret yansıyabilir.

Sorunun çözümü için cep telefonunuzun, “Çevrim içi sertifika kontrolü: Kapalı” olduğu kontrol edilmelidir. Belirtilen ayarların yapılması durumunda, Cep Şifre uygulaması ücretsiz olarak yüklenebilir.

Cep Şifre uygulamasını yüklerken sorun yaşarsam ne yapmalıyım?

Bankamız sisteminde cep telefon numaranızın kayıtlı olup olmadığını, cep telefonunuzun WAP ayarlarının yapılmış olduğunu, cep telefonunuzun Java uygulamalarını desteklediğini ve telefonunuzda, Java güncel yazılımının yüklü olduğunu kontrol ediniz.

Cep Şifre ile ürettiğim şifreleri girmezsem ne olur?

Üst üste çok sayıda Cep Şifre üretip hiçbirini kullanmamanız durumunda, Cep Şifre’niz uyumunu kaybeder. 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı‘nı arayarak Cep Şifre için uyum işlemi yapabilirsiniz.

PIN kodunu unutursam ya da çok sayıda hatalı giriş yaparsam ne olur?

PIN kodu 5 kez hatalı girilirse, uygulama kilitlenir ve çalışmaz. PIN kodu kilitlendiğinde ya da unutulduğunda, Şifre Al uygulaması kullanılarak aktivasyon yapılması gereklidir.

Bireysel müşteri iseniz Şifre Al ile Cep Şifre aktivasyon işlemi yapmanız gerekir. Kurumsal müşteri iseniz veya Şifre Al kullanmıyorsanız, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayıp başka bir tek kullanım şifre belirlemeniz ve İnternet Bankacılığı’na bu şekilde giriş yapmanız gereklidir. Ardından, Cep Şifre aktivasyon menüsü ile aktivasyon yapabilirsiniz.

İnternet Bankacılığı’nda, Cep Şifre'yi hatalı girersem ne olur?

İnternet Bankacılığı’nda Cep Şifre’nizi üst üste hatalı girmeniz durumunda, İnternet Bankacılığı erişiminiz bloke olur. Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan blokenizi açabilir ve işlemlerinize devam edebilirsiniz.