Geri Dön

Sık Sorulan Sorular

Kredi Kartı Başvuruları

Kredi kartına nasıl başvurabilirim?

VakıfBank kredi kartı sahibi olmak için:


  • VB yazıp bir boşluk bırakarak TC Kimlik numaranızı 5724'e SMS ile gönderebilirsiniz.
  • www.vakifkart.com.tr adresinden başvurabilirsiniz.
  • 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayabilirsiniz.
  • En yakın VakıfBank Şubesi’ni ziyaret edebilirsiniz.
Kredi kartı başvuru sonucumu nasıl öğrenebilirim?

Kredi kartı başvurunuzun sonucu hakkında 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak bilgi alabilirsiniz.

 

Kredi Kartı Şifre İşlemleri

Kredi Kartı Şifremi Nasıl Alabilirim?

0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı'nı arayarak, 4-2 ve ardından 1 nolu seçeneği tuşlayarak, güvenlik teyidinden sonra şifrenizi alabilirsiniz.

Ya da size en yakın VakıfBank Şubesi’ne giderek, kredi kartı şifrenizin cep telefonunuza SMS ile gönderilmesini sağlayabilirsiniz.  

Ek kart sahipleri kredi kartı şifresini almak için Telefon Bankacılığı'nı bizzat arayabilir.


Kredi kartı şifremi nasıl değiştirebilirim?
Çipli kredi kartı şifreleri Bankamız Chip&PIN uyumlu (EMV uyumlu) ATM’lerinden, çağrı merkezinden, şubelerimizdeki nakit amaçlı kullanılan POS makinalarından değiştirebileceği gibi Çipli kredi kartlarının şifreleri Visa ve Mastercard logolarının bulunduğu herhangi bir bankaya ait ATM cihazından da değiştirilebilmektedir.

Kredi Kartı Ödemeleri

Kredi kartı borcumu nasıl ödeyebilirim?

Kredi kartı borcunuzu aşağıdaki kanallardan ödeyebilirsiniz:


  • 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı
  • İnternet Bankacılığı
  • VakıfBank ATM’leri
  • Tüm VakıfBank Şubeleri
  • Mobil Bankacılık
  • PTT Online Şubeleri
  • Hesap özetimi e-mail ile alabilir miyim?

    Hesap özetiniz, başvuru formunda bildirdiğiniz e-mail adresinize gönderilir. Formda belirtilmemiş ise 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı aracılığı ile bize ulaşıp talebinizi iletebilirsiniz.

    Hesap kesim tarihimi nasıl değiştirebilirim?

    0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı'nı arayarak, yılda 2 kez hesap kesim tarihinizi değiştirebilirsiniz.

    Kredi kartı borcumu otomatik olarak nasıl ödeyebilirim?

    Aşağıdaki kanallarımızdan otomatik ödeme talimatı verebilir, kredi kartı borcunuzun tamamının ya da asgari tutarının son ödeme tarihinde, hesabınızdan otomatik olarak çekilmesini sağlayabilirsiniz.


    • 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı
    • İnternet Bankacılığı
    • VakıfBank Şubelerimiz

    Kredi Kartı Limit Bilgileri

    Kredi kartımın limitini nasıl arttırabilirim?

    Limitinizin arttırılmasını istiyorsanız 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak limit artırım talebinizi iletebilirsiniz.

    Ek kartım için ayrı bir limit belirleyebilir miyim?

    Ek kartın limitini istediğiniz tutarda/oranda belirleyebilirsiniz.

    Kredi Kartı Faiz ve Ücretleri

    Kart türüne göre asıl ve ek kart yıllık ücretleri
    KART TİPİ ASIL KART EK KART
    Classic Kart 50 TL. 25 TL.
    Gold Kart 60 TL. 25 TL.
    Platinium Kart 70 TL. 25 TL.
    Business Kart 40 TL. -
    Nakit Çekim Ücretleri (BSMV Dahil)
    VakıfBank ATM Yurtiçi Diğer Banka ATM Yurtdışı ATM
    %3+5.00 TL. %3+5.00 TL. %3 (min.3 USD)
    Kredi kartı faiz oranları nelerdir?

    Alışveriş Faiz Oranı: %2.34
    Nakit Çekim Faiz Oranı: %2.34
    Gecikme Faiz Oranı: %2.84

    *25 Ocak 2012 tarihinden itibaren, gecikme faiz oranımız %2.84 olmuştur.

    Alışveriş faizi nedir?

    Dönem borcundan daha az bir tutarda veya son ödeme tarihinden sonra ödeme yaparak, borcunuzu kredilendirmeniz durumunda işletilecek vergi ve fonlar hariç, aylık net akdi faiz oranıdır.

    Gecikme faizi nedir?

    Asgari ödeme tutarının altında bir ödeme yapılması halinde, asgari tutarın ödenmeyen kısmı için son ödeme tarihinden, asgari ödeme tutarının tam olarak ödendiği tarihe kadar olan süre için hesaplanan vergi ve fonlar hariç aylık faiz oranıdır.

    Nakit avans faizi nedir?
    Kartınızla yaptığınız nakit çekim işlemleri için işlem tarihinden itibaren, ödeme tarihine kadar işletilecek vergi ve fonlar hariç aylık net faiz oranıdır.
    Kredi kartı yıllık üyelik bedeli yasal mıdır?

    Kredi kartlarından alınan üyelik ücreti, bankamızın kredi kartları üzerinde sunduğu hizmete yönelik olarak, yılda bir defa ve kart hamilleriyle karşılıklı olarak imzaladığı sözleşmeye istinaden uygulanan bir ücrettir.

    Yasal düzenlemelere göre, müşterilerden verilen hizmetler karşılığında alınan ücret ve komisyonlar bankalarca belirlenebilmekte, bu bağlamda tüketicilerin haklarını ihlal eden bir durum söz konusu olmamaktadır. Ayrıca, Türkiye Bankalar Birliği'nin (www.tbb.org.tr) web sayfasında da kredi kartlarından alınan üyelik aidatının, yasal olduğuna dair duyuru yayınlandığı gibi; gerek İzmir 1. Tüketici Mahkemesi’nin 2004/239 E. ve 2005/1531 K. sayılı ilamı ile gerekse T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’nün yayımlamış olduğu 12.02.2007 tarihli B140TRK016 00 00-3698 sayılı 2007/02 no’lu Genelgesi ile bankaların, kredi kartı üyelik ücreti talep etmelerinin yasaya uygun olduğuna karar verilmiştir.

    Kredi Kartı Harcama İtirazı

    Harcama İtirazımı Nasıl İletebilirim ?

    Kredi kartınızda, size ait olmadığını düşündüğünüz bir harcama varsa itirazlarınızı şubelerimizden ya da internet sitemizden alabileceğiniz 'Harcama İtiraz Formu' ile 0 212 473 61 96 numaralı faksla iletebilirsiniz. 

    Forma ulaşmak için tıklayın.

    Kredi Kartı İşlemleri

    Kredi Kartı İşlemleri’ne nasıl giriş yapabilirim?

    Kredi Kartı İşlemleri’ne www.vakifkart.com.tr ‘den veya internet bankacılığı giriş ekranından ulaşabilirsiniz. Kredi kartınızla ilgili her türlü işlemi kolayca yapabileceğiniz Kredi Kartı İşlemleri’ne, kredi kart numaranız, TC Kimlik Numaranız ve bankamızda kayıtlı olan cep telefonu numaranıza gelen SMS onay kodu ile giriş yapabilirsiniz.

    Kredi Kart İşlemleri’ni kimler kullanabilir?

    VakıfBank Kredi Kartı olan tüm Bankamız müşterileri Kredi Kartı İşlemleri’ni kullanabilir. Ek bir işlem, sözleşme ya da üyelik koşulu aranmaz.

    Kredi Kartı İşlemleri'ne girişte SMS Onay Kodu gelmezse ne yapmalıyım?

    Öncelikle cep telefonunuzun açık ve ulaşılabilir olduğundan, mesaj kutunuzun dolu olmadığından emin olunuz. SMS alabilmeniz için hattınız bilgi mesajlarına kapalı olmamalıdır. SMS onay kodu 3 dakika içinde cep telefonunuza gelmezse ‘’Yeni SMS Onay Kodu Gönder’’ tuşuna basarak tekrar gönderilmesini sağlayabilirsiniz. Türkiye hattını yurtdışında kullanan müşterilerimiz için operatör kaynaklı olarak iletim süreleri uzayabilmektedir. Tüm bunlara rağmen SMS gelmiyor ise lütfen 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayınız.

    Kredi Kartı İşlemleri ile hangi işlemleri yapabilirim?

    Kredi Kartı İşlemleri ile aşağıdaki işlemleri yapabilirsiniz.


    • Kredi Kartı Şifre Alma
    • Kart Bilgileri
    • Ekstre Görüntüleme
    • Dönem İçi Hareketler
    • Provizyonda Bekleyen İşlemler
    • Kalan Taksitler
    • Kredi Kartı Limit Değişikliği
    • Ek Kart Limit Değişikliği
    • Sanal Alışveriş Limit Belirleme
    • Otomatik Fatura Ödeme Talimatı Verme
    • Otomatik Fatura Ödeme Talimatı Görüntüleme/İptal
    Kredi Kartı İşlemleri ile gerçekleştiremediğim işlemler var. Ne yapmalıyım?

    Kredi Kartı İşlemleri yalnızca kredi kartı işlemlerinin yapılabildiği ve kredi kartı numarasıyla girilebilen bir platformdur. İnternet bankacılığı’nda kredi kartı işlemlerine ek olarak daha pek çok bankacılık hizmetine kolaylıkla erişebilirsiniz. İnternet bankacılığı kullanıcısıysanız Şifre Al ile hemen şifrenizi alarak işlemlerinizi yapmaya başlayabilirsiniz.

    Bankomat Hakkında

    Bankomat kartımı alışverişte kullanabilir miyim?

    VakıfBank Bankomat kartınızla alışverişlerinizi, nakit para kullanmış gibi gerçekleştirebilirsiniz. Böylece para taşımanın riskiyle karşılaşmayacağınız gibi, para üstü alma gibi detaylarla da uğraşmazsınız. Hesabınız kredili ise kredinizi de alışverişlerinizde kullanabilirsiniz.

    Bankomat Kartı ile alışverişte günlük limit ne kadardır?

    VakıfBank POS cihazlarını kullanarak yapacağınız alışverişlerinizde, Kredili Bankomat Hesabınızdaki kullanılabilir bakiye kadar alışveriş yapabilirsiniz.

    VakıfBank Bankomat kartını hangi ATM’lerde kullanabilirim?

    2000’i aşkın VakıfBank Bankomat ve ParaBankomat’ında, Bankomat kartınızla bankacılık işlemlerinizi güvenli ve ücretsiz gerçekleştirebilir, yurtiçi ve yurtdışında başka bankalara ait ATM’lerde kartınızı kullanabilirsiniz.

    Vadesiz Bankomat hesabımdaki nakit ile yatırım yapabilir miyim?

    Bankomat kartınıza ait hesabınızı, Havuz Hesabı uygulamasına dahil ettirebilirsiniz. Bu sayede, hesabınızda bulunan nakit fazlasını yatırıma dönüştürebilir, düzenli ödemelerinizin, Bankomat ve ParaBankomat'larımızda yapılabilecek bankacılık işlemlerinizin, otomatik olarak gerçekleştirilmesini sağlayabilirsiniz.

    Bankomat hesabıma ait hesap hareketlerimi nasıl görüntüleyebilirim?

    Bankomat hesap hareketlerinizi aşağıdaki hizmetlerimizden görüntüleyebilir ve hesap özetinizi alabilirsiniz:


    • Bankomat ve ParaBankomat'larımızdan
    • İnternet Bankacılığı'ndan
    • 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı'ndan
    Bankomat Kartımı yenilemek istiyorum, ne yapmalıyım?

    Size en yakın VakıfBank Şubesi’ne uğrayarak veya 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı'nı arayarak, kart yenileme talebinizi iletebilirsiniz. Kartınız, talebinize göre şubeye ya da adresinize iletilecektir.

    Bankomat Kartımın şifresini unuttum. Nereden alabilirim?

    0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı'nı arayarak Bankomat Kart şifrenizi alabilirsiniz.

    Bankomat Kredisi’nin avantajları nelerdir?

    Hesabınızda para olmasa bile:


    • Kredili Bankomat limitiniz dahilinde para çekebilirsiniz.
    • EFT, havale, fatura ödemesi gibi her türlü bankacılık işleminizi yapabilirsiniz.
    • Hesabınıza düzenli ödeme talimatı vererek, fatura ödemelerinizi ve taksit, kira gibi düzenli ödemelerinizi zamanında yapabilirsiniz.
    Bankomat Kredisi’nin işleyişi nasıldır?

    Hesabınız eksi bakiyedeyken, Kredili Bankomat Hesabı'nıza herhangi bir para girişi olduğunda, hesap otomatik olarak krediyi kapatacaktır. Kullandığınız krediye, sadece kullandığınız gün kadar faiz işler ve işleyen faizi ödeyerek, anapara ödenmeden kredinizi kullanmaya devam edebilirsiniz. Anaparayı istediğiniz zaman kapatabilirsiniz. Kredili Bankomat Hesapları’nda faiz tahakkuku, ayın son iş günü gerçekleştirilir.



    Bankomat Hesabına döviz yatırıp yurt dışında bu dövizi çekebilir miyim?

    Hayır, Bankomat Hesabı'na yalnızca Türk Lirası yatırabilirsiniz. Yurtdışında çektiğiniz dövizin karşılığı TL hesabınızdan düşer.

    Hızır Kredi nedir? Avantajları nelerdir?

    Bankomat 7/24 kartınıza, anında nakit kredi sağlayan kredi.

    Limitinizi sizin artırabileceğiniz, hatta Kredili Bankomat 7/24 limitiniz olmasa dahi kredi alabileceğiniz, ihtiyaçlarınıza Hızır gibi yetişen kredi.

    Hızır Kredi için gerekli belgeler nelerdir?
    • Bireysel Ürün ve Hizmet Paketi Sözleşmesi ve Müşteri Bilgi Formu
    • Nüfus cüzdanı veya sürücü belgesinin aslı ve fotokopisi
    • Gelir durumunu gösterir belge
    • İkametgâh belgesi veya borçlu adına kayıtlı en son tarihli telefon, elektrik, gaz, su vb. faturalardan birinin fotokopisi

    İnternet Bankacılığı Hakkında

    İnternet Bankacılığı nedir?

    İnternet Bankacılığı ile 7 gün 24 saat şubeye gitmeden, pek çok bankacılık işlemini internet erişiminin olduğu her yerden kolayca yapabilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı’nı kullanmak için ne yapmalıyım?

    İnternet Bankacılığı üyesi olmak için öncelikle, size en yakın VakıfBank Şubesi’ne uğrayarak Bireysel Ürün ve Hizmet Paket Sözleşmesini imzalamanız gerekmektedir. Şubemiz, müşteri numaranızı ve belirteceğiniz hesaplarınızı, İnternet Bankacılığı’na tanımlı hale getirecektir. Daha sonra, Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak internet şifrenizi alabilirsiniz. Güvenliğiniz için Telefon Bankacılığı’ndan şifre alırken, bankomat kartınızın ATM’de kullandığınız şifresini doğrulamanız istenecektir. İnternet Bankacılığı başvurusu için sizden hiçbir masraf alınmamaktadır.

    Müşteri numarası nedir?

    Müşteri numarası, VakıfBank'ta hesabınızı açarken size özel olarak verilen, bankamızda sizi tanımlayan 12 haneli numaradır. Müşteri numaranızı bilmiyorsanız veya unuttuysanız 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak veya herhangi bir VakıfBank Şubesine başvurarak öğrenebilirsiniz.

    Parola nedir?

    Parola, İnternet Bankacılığı’na girerken kullanılan, sizin tarafınızdan belirlenen 8 haneli bir koddur. Harf ve/veya rakamlardan oluşabilir. Henüz parolanızı belirlememiş iseniz, İnternet Bankacılığı’na ilk girişte parola alanını boş geçiniz. İnternet Bankacılığı parola belirlemek için sizi yönlendirecektir. Parolanızı unutmanız durumunda, Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak parolanızı sıfırlayabilirsiniz.

    İnternet Şifresi nedir?

    İnternet Şifresi, İnternet Bankacılığı’na girişte kullandığınız sayılardan oluşan şifredir. Şifrenizi unutmanız durumunda Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak yeni şifre alabilirsiniz.

    Şifremi /parolamı nasıl değiştirebilirim?

    İnternet Bankacılığı Güvenlik menüsünden, Şifre İşlemleri adımını kullanarak şifre ve parola değişikliği işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı'nda blokemin kaldırılması için ne yapmam gerekir?

    Şifre bilgilerinizi üç kez hatalı girdiğinizde, İnternet Bankacılığı kullanımınız blokelenecektir. Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayıp blokenizi kaldırabilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı’nı kullanırken nelere dikkat etmeliyim?

    İnternet Bankacılığı’na, tarayıcınızın adres çubuğuna www.vakifbank.com.tr adresini yazarak giriniz, e-posta ile gelen linklerden veya başka internet adreslerinden kesinlikle girmeyiniz.

    Bankamız e-posta yoluyla müşterilerinin kişisel bilgilerini güncellemesini istemez, şifre ve parola değişiklikleri yaptırmaz. Dikkat edilecek konular hakkında detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

    İnternet Bankacılığı’nı daha güvenli hale getirmek için ne yapmalıyım?

    İnternet Bankacılığı Güvenlik menüsünden, Güvenlik Ayarları adımı ile tercihleriniz doğrultusunda kanal, erişim ve limit ayarları yapabilirsiniz.

    Sanal Klavye nedir?

    Sanal Klavye, bilgisayar klavyesindeki tuşlar kullanılmadan, sadece fare (mouse) kullanılarak ekrandan şifre/parola girişi yapılmasına olanak sağlayan bir uygulamadır. Klavyenize bastığınız her tuşun bilgilerini kaydeden virüs programlarına ( key logger ) karşı geliştirilen sanal klavye, şifrenizin bu tür programlar tarafından tespit edilmesine karşı size koruma sağlar. Şifre ve parola girişinizi, bilgisayarınızın klavyesini veya sanal klavye üzerindeki tuşları kullanarak yapabilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı erişimimi kullanmadığım zamanlar için kapatabilir miyim?

    İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Ayarları - Erişim Ayarları adımını kullanarak istediğiniz tanımlamaları yapabilirsiniz. Yaptığınız kısıtlamaları 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak kaldırabilirsiniz.

    Tek Kullanımlık Şifre (TKŞ) nedir, ücretli midir?

    TKŞ, her kullanımda veya belirli bir süre geçtikten sonra geçerliliğini yitiren ve bir sonraki kullanım için yeniden üretilmesi gereken, sayı ve/veya harf dizisidir. Bankamız TKŞ ürünleri Cep Şifre, Anahtar Şifre ve SMS Şifre’dir. Cep Şifre ve SMS Şifre uygulamamız ücretsiz olup, Anahtar Şifre aracı 19 TL’dir.

    İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Ayarları – Giriş/İşlem Güvenliği adımını kullanarak TKŞ yönteminizi değiştirebilirsiniz.

    Cep Şifre uygulamasını Şifre Al'da Cep Şifre İşlemleri - Cep Şifre Başvuru/Yükleme adımından ya da İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Araçları - Cep Şifre Başvuru/Yükleme adımından yükleyebilir ardından Şifre Al Cep Şifre İşlemleri - Cep Şifre Aktivasyon adımından ya da İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Araçları - Cep Şifre Aktivasyon adımından cep şifre uygulamasını aktive edebilirsiniz.

    Anahtar Şifre aracı için Güvenlik - Güvenlik Araçları -  Sipariş adımını kullanarak sipariş verebilirsiniz. Anahtar Şifre aracı belirttiğiniz adrese kargo ile teslim edilecek olup, araç bedeli dışında bir ücret talep edilmemektedir.

    TKŞ kullanımı 1 Ocak 2010 tarihi itibari ile zorunlu olmuştur.

    Bir Tek Kullanımlık Şifre Aracı ile her bankada işlem yapabilir miyim?

    TKŞ aracınız, sadece VakıfBank İnternet Bankacılığı ve Telefon Bankacılığı’nda kullanılabilir.

    SMS Şifre cep telefonuma gelmezse ne yapmalıyım?

    SMS Şifreyi kullanabilmeniz için hattınız bilgi mesajlarına kapalı olmamalıdır. Lütfen cep telefonunuzun açık ve ulaşılabilir olduğundan, mesaj kutunuzun dolu olmadığından emin olunuz.

    Türkiye hattını yurtdışında kullanan müşterilerimiz için operatör kaynaklı olarak iletim süreleri uzayabilmektedir.

    Tüm bunlara rağmen SMS Şifre gelmiyorsa lütfen 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayınız.

    Anahtar Şifre aracımı teslim aldım, nasıl kullanabilirim?

    Şubeden teslim alınan Anahtar Şifre aracı kullanıma hazırdır. Fakat İnternet Bankacılığı’nda siparişi verilen ve kargo ile adrese teslim edilen Anahtar Şifre aracının aktif olması için İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Araçları - Kullanıma Açma adımı kullanılarak, aktivasyon işleminin yapılması gerekmektedir.

    Anahtar Şifre aracı aktivasyon işlemi için öncelikle ilgili alana araç seri numarası yazılır, daha sonra araç tarafından ard arda üretilen 2 şifrenin de yazılması ile aktivasyon işlemi gerçekleştirilir.

    Anahtar Şifre aracı ile nasıl şifre üretilir?

    Anahtar Şifre aracı, üzerinde yer alan şifre üretme tuşuna ilk kez basıldığında araç ekranında “INIT” sembolü görünür.

    Araç ekranında “SNR” sembolünün görünür olması araç seri numarasının görüntüleniyor olduğu anlamındadır. (Aracın seri numarası aynı zamanda aracın arka tarafında da SNR: şeklinde yazmaktadır.)

    Şifre üretmeye başlamak için, araç ekranında “OTP” sembolü görününceye kadar (yaklaşık 5-10 saniye) şifre üretme tuşuna basılmalıdır. “OTP” sembolünün ekranda görünüyor olması aracın şifre üretmeye başladığı anlamındadır. 

    Araç şifre üretmeye başladıktan sonra şifre üretme tuşuna her basıldığında yeni bir şifre üretecektir. Her yeni şifre üretme işlemi için üretme tuşu yaklaşık 2 - 5 saniye basılı tutulmalıdır.

    Anahtar Şifre aracım/cep telefonum olmadan, nasıl kullanabilirim?

    TKŞ aracınız (Cep telefonu/Anahtar Şifre aracı) yanınızda değil ise, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak, İnternet Bankacılığı’na giriş yönteminizi değiştirebilirsiniz.

    Cep telefonu numaramı ve e-posta adresimi nasıl güncelleyebilirim?

    Cep telefonu numaranızı, en yakın VakıfBank Şubesi’ne başvurarak, e-posta adresinizi, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak güncelleyebilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı’nda havale/EFT/döviz alış-satış işlemleri için limitler nedir?

    İnternet Bankacılığı’nda Güvenlik - Güvenlik Ayarları - Limit Ayarları adımını kullanarak, havale/EFT/döviz alış-satış işlemleriniz için günlük limit belirleyebilirsiniz.

    Eğer limit belirlememiş iseniz, havale için geçerli olacak günlük üst limit 30.000,00TL, EFT için geçerli olacak üst limit 50.000,00TL,, Döviz Alış-Satış için geçerli olacak günlük üst limit ise 30.000,00 USD ve karşılığıdır. Belirli bir tarihte yapacağınız havale/EFT’lerin ve o gün vereceğiniz talimatların toplam tutarı, günlük havale/EFT limitinizden fazla olamaz.

    Havale ve EFT için işlem alt limiti 1,00 TL, döviz alış-satış için ise 1,00 USD ve karşılığıdır. Döviz işlemleri için belirlenebilecek günlük maksimum limit 500.000,00 USD ve karşılığıdır.

    İnternet Bankacılığı’nda yapacağım işlemler için saat sınırlaması var mı?

    EFT işlemlerinizi iş günlerinde saat 00:01 ile 16:45 arasında gerçekleştirebilirsiniz. Havale ve fatura ödeme işlemlerinizi ise 7 gün 24 saat gerçekleştirebilirsiniz. 16:45'den sonra veya tatil günlerinde, işlem tarihini değiştirerek EFT'nizin ileri bir tarihte gerçekleşmesi için talimat verebilirsiniz.

    Yanlış bir hesaba EFT yaparsam, iptal işlemi için ne yapabilirim?

    0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak iptal talebinizi iletebilirsiniz.

    İnternet Bankacılığından yaptığım işlemlerden alınan ücretler nelerdir?

    İşlem Ücretlerini Görmek İçin tıklayınız.

    IBAN nedir?

    Avrupa Birliği düzenlemeleri çerçevesinde, para transferlerinin hızını ve kalitesini artırmak ve maliyetini düşürmek amacıyla IBAN ( International Bank Account Number ) adı verilen uluslararası banka hesap numarası standardı geliştirilmiştir. T.C. Merkez Bankası Tebliği gereği, 1 Ocak 2010 tarihi itibarı ile, EFT'lerde IBAN (Uluslararası Banka Hesap Numarası) kullanımı zorunludur. Türkiye IBAN’ı 26 haneden oluşmaktadır. İlk iki hane uluslararası kodu (TR) içerirken, izleyen iki hane kontrol basamaklarını oluşturur ve IBAN’ın doğrulanmasında kullanılır. Sonraki beş hane banka kodunu, son 16 hane ise banka hesap numarasını ifade etmektedir. Bankamız hesaplarına ait IBAN numarasını öğrenmek için lütfen tıklayınız.

    İnternet Bankacılığı’nı sadece görüntüleme amaçlı kullanabilir miyim?

    İnternet Bankacılığı’na tanımlı hesaplarınızın ayarlarını “Görüntüleme” olarak değiştirebilir ve hesabınızdan finansal işlem yapılmasını engelleyebilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı’ndan yapmış olduğum işlemlerin dekontunu nasıl alacağım?
    Son 1 yıl içerisinde yapmış olduğunuz tüm işlemlere ait dekontları, İnternet Bankacılığı’ndan görüntüleyebilirsiniz. Dekontlar, bilgilendirme amaçlıdır. Dekontunuzu resmi işlemlerinizde kullanmak istediğinizde, en yakın şubemize başvurarak alabilirsiniz.
    İnternet Bankacılığı’nda dekontları açamıyorum?

    Eğer bilgisayarınızda açılır pencere engelleyicisi varsa, açılır pencerelerden büyük bir bölümünün görüntülenmesi engellenmiştir.

    Bilgisayarınızdaki açılır pencere engelleyicisini kaldırmak için tarayıcınızın Araçlar - İnternet Seçenekleri menüsünden “Gizlilik” sekmesinde yer alan “Açılır Pencere Engelleyicisi” ayarı kontrol edilmelidir. Probleminizin devam etmesi durumunda 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak yardım talep edebilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı’ndan hesap açma/kapama işlemlerini yapabilir miyim?

    İnternet Bankacılığı’nda vadesiz/vadeli TL ve DTH hesap açabilir, dilerseniz açtığınız hesapları “Hesap Kapama” adımını kullanarak kapatabilirsiniz. Vadesiz hesabınızı kapatmak için hesap bakiyenizin "0" olması gerekmektedir. Kredili Bankomat hesapları, üzerinde kayıtlı talimat ve borç bulunan hesaplar kapatılamamaktadır.

    İnternet Bankacılığı’ndan Vadeli Hesap açmak avantajlı mıdır?

    İnternet Bankacılığı‘nı kullanarak, VakıfBank güncel faiz oranlarının 1 puan fazlasına kadar günün her saatinde, 1 günden 365 güne kadar e-Vadeli TL / DTH hesabı açabilirsiniz. Hesap açma alt limiti 1.000 TL - 1.000 USD ve 1.000 EUR'dur. 

    Eğer e-vadeli hesap açmak istediğiniz döviz cinsinden vadesiz hesabınız bulunmuyorsa, “Vadesiz Hesaplarım” menüsünden, Vadesiz hesap açma adımını kullanarak vadesiz hesap açabilirsiniz. Hatta bankamızda en az bir otomatik ödeme talimatınız varsa, vadeli mevduatınız İnternet Bankacılığı’na özel ek faiz oranları ile yenilenecektir.

    İnternet Bankacılığı kullanarak hesabıma para yatırıp çekebilir miyim?

    İnternet Bankacılığı’nda vadeli hesabınıza para yatırma ve para çekme işlemlerinizi yapabilirsiniz. Vade bitiş tarihinden farklı bir günde para çekilmesi durumunda o vade için faiz, hesapta kalan tutar üzerinden hesaplanacaktır. Vadeli hesaplardan vadesinden önce çekilen tutara, vadesiz hesaplara uygulanan faiz oranları uygulanır. Vadeli hesaba para yatırma işlemini ise yalnızca, vade bitiş tarihinde yapabilirsiniz.

    Hisse Senedi alış-satış işlemlerinde işlem komisyonu ne kadardır?

    İnternet Bankacılığı’ndaki hisse senetleri alış ve satış işlemlerinizde %0.2 (Binde 2) komisyon alınmaktadır.



    İnternet Bankacılığı’nda Altın alış-satış işlemlerimi nasıl yapabilirim?

    İnternet Bankacılığı’nda altın alış-satış işlemlerinizi hafta içi 08:45 - 18:00 saatleri arasında yapabilirsiniz. Dünya altın standartlarına uygun 5, 10, 50 ve 100 gramlık külçe altınların, 2 gramlık Maşallah Altınlarının, Mimar Sinan anısına bastırılmış 20 gramlık Sinan Altınının ve Güneydoğu Anadolu Projesi anısına çıkarılan 32 gramlık GAP Altınlarının, Menkul Kıymet Merkezleri ile tüm şubelerimizde ve İnternet Bankacılığı’nda stoklar dahilinde, alış ve satış işlemleri gerçekleşmektedir.

    İnternet Bankacılığı’nda Kredi Kartı şifremi belirleyebilir miyim?

    “Kredi Kartı Şifre İşlemleri” adımı ile 4 haneli kredi kartı şifrenizi (PIN) belirleyebilir ve değiştirebilirsiniz. Şifre bilgilerinizin gizliliği için özen gösteriniz. Güvenliğiniz için şifrenizi, banka personeli dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmayınız. Doğum tarihi gibi başka kişilerin kolayca tahmin edebileceği şifreler kullanmayınız.

    Kredi Kartı limit artırım talebi nasıl yapılır?

    İnternet Bankacılığı’nda, sadece ek kartınız için limit değişikliği yapabilirsiniz. Ayrıca Sanal Alışveriş Limit Belirleme adımını kullanarak, kredi kartı sanal alışveriş limitinizi anında güncelleyebilirsiniz.

    Sanal alışveriş limitiniz, en fazla kartınızın kullanılabilir limiti kadar olabilir. Limit artırım talebinizi 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak iletebilirsiniz.

    Havuz Hesabı nedir?

    Havuz Hesabı, nakit fazlalarınızı, tercihleriniz doğrultusunda otomatik olarak yatırıma yönlendiren akıllı bir sistemdir.

    Havuz Hesabı kapsamındaki Vadesiz TL hesaplarınız, gün sonunda otomatik olarak taranır, 250 TL üzerindeki hesap bakiyeniz tercihinize göre B Tipi Havuz Likit Fon(1. Fon), B Tipi Likit Fon(6. Fon), USD ya da EURO’ya dönüştürülür. Gün içerisinde Bankomat-7/24 hesap bakiyeniz 250 TL’nin aşağısına düştüğünde sistem otomatik olarak fondaki paranızı (B Tipi Havuz Likit Fon, B Tipi Likit Fon, USD ya da EURO) bozup limitinizi 250 TL’ye tamamlar. Böylece nakit ihtiyaçlarınız için fon bozmanız gerekmez ve vaktiniz size kalır. Havuz Hesabı tanımlaması için lütfen en yakın şubemize başvurunuz.

    Bakiyem yetersiz olduğunda otomatik ödeme işlemlerim nasıl gerçekleşir?

    Havuz Hesabınıza otomatik ödeme talimatı verdiğiniz zaman ödemeleriniz sırasıyla;

    • Hesabınızın bakiyesi,
    • Havuz hesabınıza bağlı B Tipi Havuz Likit Fon (1. Fon) bakiyeniz,
    • Havuz hesabınıza bağlı B Tipi Likit Fon (6. Fon) bakiyeniz,
    • Havuz hesabınıza bağlı USD, EURO bakiyeniz,
    • Kredili Bankomat-7/24 hesabınızın limiti taranarak gerçekleştirilir.


    Cep Şifre nedir?

    Cep Şifre, VakıfBank’ın müşterilerine sunduğu tek kullanımlık şifre seçeneklerinden biridir. Cep telefonunuza yükleyeceğiniz uygulama üzerinden, tek kullanımlık şifre üretmenizi sağlar.

    Cep Şifre yüklü olan cep telefonuyla ilgili sorun olduğunda ne yapmalıyım?

    Cep Şifre'yi cep telefonunuza yükledikten sonra telefonunuzun kaybolması, çalınması veya 3. şahısların eline geçmesi durumunda, hemen 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak gerekli güvenlik önlemlerini aldırmanız gereklidir. Aksi takdirde, uğrayacağınız zarar ve kayıplardan bankamız sorumlu değildir.

    Cep Şifre'yi kimler kullanabilir?

    Cep Şifre'yi, İnternet Bankacılığı’na tanımlı tüm bireysel ve kurumsal müşterilerimiz kullanabilir.

    Cep Şifre'yi hangi kanallarda kullanabilirim?

    Cep Şifre'yi sadece İnternet Bankacılığı ve Telefon Bankacılığı’nda kullanabilirsiniz.

    Cep Şifre ile nasıl şifre üretebilirim?

    Cep Şifre uygulamasında “Şifre Üret” seçeneğini seçtiğinizde sizden, 6 haneli PIN Kodunuzu girmeniz istenecektir. PIN Kodunuzu başarıyla girdikten sonra, üretilen 6 haneli Tek Kullanımlık Şifreniz, 30 saniye boyunca cep telefonunuzun ekranında gösterilecektir.

    Cep Şifre'yi geçici olarak kullanmak istemiyorsam ne yapmalıyım?

    Herhangi bir sebepten dolayı Cep Şifre'yi geçici olarak kullanıma kapatmak için İnternet Bankacılığı’nda “Güvenlik - Güvenlik Ayarları -  Giriş/İşlem Güvenliği” adımından, diğer Tek Kullanım Şifre ürünlerine geçiş yapabilirsiniz. 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan da Tek Kullanım Şifre tercihinizi değiştirebilirsiniz.

    Cep telefonu modelimi değiştirdiğimde ne yapmalıyım?

    Telefon değişikliği durumunda, Cep Şifre uygulamasını yeniden aktifleştirmek gerekmektedir. Uygulama, operatör bağımsız olarak çalışmakta olup, operatör ya da SIM kart değiştirilmesi uygulamanın çalışmasını etkilemeyecektir.

    Yeni telefonunuz Cep Şifre'yi desteklemiyorsa; İnternet Bankacılığına girebilmek için Cep Şifre'yi kullanıma kapatmanız gerekmektedir. Bu işlemi, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan gerçekleştirebilirsiniz.

    Cep Şifre uygulamasını yüklemek ve şifre üretmek ücretli midir?

    Cep Şifre uygulamasını, telefona indirmek ve cep şifre üretmek ücretsizdir. 

    Sadece, telefona yükleme işleminde bazı marka telefonların bazı modellerinde “Uygulama Yöneticisi” içindeki ayarlarda, çevirim içi sertifika kontrolü açık olduğunda uygulamanın içerisindeki sertifikayı doğrulamak için telefon, uygulamadan bağımsız olarak başka adrese gitmekte olup, bu nedenle ücret yansıyabilmektedir. Sorunun çözümü için cep telefonunuzun “çevrim içi sertifika kontrolü: Kapalı” olduğu kontrol edilmelidir. Belirtilen ayarların yapılması durumunda, Cep Şifre uygulaması ücretsiz olarak yüklenebilir.

    Cep Şifre uygulamasını yüklerken sorun yaşarsam ne yapmalıyım?

    Bankamız sisteminde cep telefon numaranızın kayıtlı olup olmadığını, cep telefonunuzun WAP ayarlarının yapılmış olduğunu, cep telefonunuzun Java uygulamalarını desteklediğini ve telefonunuzda Java güncel yazılımının yüklü olduğunu kontrol ediniz.

    Cep Şifre ile ürettiğim şifreleri girmezsem ne olur?

    Üst üste çok sayıda Cep Şifre üretip hiçbirini kullanmamanız durumunda, Cep Şifreniz uyumunu kaybeder. 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı‘nı arayarak, Cep Şifre için uyum işlemi yapabilirsiniz.

    PIN kodunu unutursam ya da çok sayıda hatalı giriş yaparsam ne olur?

    PIN kodu 5 kez hatalı girilirse, uygulama kilitlenir ve çalışmaz. PIN kodu kilitlendiğinde ya da unutulduğunda, Şifre Al uygulaması kullanılarak aktivasyon yapılması gerekmektedir.

    Bireysel müşteri iseniz Şifre Al ile Cep Şifre Aktivasyon işlemi yapmanız gerekmektedir. Kurumsal müşteri iseniz veya Şifre Al kullanmıyorsanız 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayıp, başka bir tek kullanım şifre belirlemeniz ve İnternet Bankacılığı’na bu şekilde giriş yapmanız gerekmektedir. Ardından Cep Şifre Aktivasyon menüsü ile aktivasyon yapabilirsiniz.

    İnternet Bankacılığı’nda Cep Şifre'yi hatalı girersem ne olur?

    İnternet Bankacılığı’nda Cep Şifrenizi üst üste hatalı girmeniz durumunda, İnternet Bankacılığı erişiminiz bloke olur. Şifre Al ile ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan blokenizi açabilir ve işlemlerinize devam edebilirsiniz.

    Mobil Bankacılık Hakkında

    Mobil Bankacılık nedir?

    Mobil Bankacılık, bankacılık işlemlerinizi cep telefonunuzdan yapmanızı sağlayan web tabanlı bir uygulamadır. Mobil Bankacılık’a cepsubem.vakifbank.com.tr adresinden ücretsiz olarak bağlanabilirsiniz.

    Mobil Bankacılık’ı kimler kullanabilir?

    Mobil Bankacılık uygulamasını kullanabilmek için VakıfBank İnternet Bankacılığı müşterisi olmak gereklidir. Bireysel müşterisi olan herkes, internet destekli bir cep telefonu ile cepsubem.vakifbank.com.tr adresinden Mobil Bankacılık’ı kullanabilir.

    Mobil Bankacılık’ı nasıl aktifleştirebilirim?

    Bireysel İnternet Bankacılığı müşterisi olan herkes, Mobil Bankacılık’ı da kullanabilir. Bunun için güvenlik ayarlarından Mobil Bankacılık kanalını, “Açık” durumuna getirmeniz gereklidir.

    Bu işlem İnternet Bankacılığı’nda, Güvenlik - Güvenlik Ayarları - Kanal Ayarları menüsü ile ya da 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan yapılabilir. Mobil Bankacılık girişinde sorulan parola ve şifre, İnternet Bankacılığı parola ve şifresi ile aynıdır.

    Mobil Bankacılık için ayrıca şifre ve parola almam gerekir mi?

    Mobil Bankacılık girişinde sorulan parola ve şifre, İnternet Bankacılığı parola ve şifreniz ile aynıdır.

    Mobil Bankacılık ile hangi işlemleri yapabilirim?

    Mobil Bankacılık’tan;


    • Hesap bakiyenizi, bilgilerinizi, ekstrenizi ve “Varlıklarım” menüsü ile portföyünüzü görebilirsiniz.
    • Havale, EFT, fatura, yatırım, döviz ve kredi kartı işlemlerinizi yapabilirsiniz.
    • Bireysel krediler, yatırım hizmetlerimiz ve kampanyalarımız hakkında bilgi alabilirsiniz.
    • Bireysel kredi ve kredi kartı başvurusunda bulunabilir ve daha birçok işlemi cep telefonunuzdan kolayca gerçekleştirebilirsiniz.

    Mobil Bankacılık’tan yapılabilen işlemlerin listesini görmek için lütfen tıklayınız.

    Mobil Bankacılık’tan hangi para transfer işlemlerini yapabilirim?

    Havale ve IBAN’lı EFT işlemlerinizde, İnternet şubesine kayıtlı olmayan işlemleri yapabilir, dilerseniz yaptığınız işlemi İnternet şubesine kaydedebilirsiniz. Hesaba EFT ve Kredi Kartı’na EFT işlemlerinde ise sadece İnternet şubesine kayıtlı işlemlerinizi yapabilirsiniz.

    Yurtdışında da Mobil Bankacılık'ı kullanabilir miyim?

    Uygulama, Avea, Turkcell ve Vodafone hat sahipleri için geçerlidir. Bu hatlardan internete bağlanabildiğiniz her yerde, Mobil Bankacılık’ı kullanabilirsiniz.

    Mobil Bankacılık ücretli midir?

    Mobil Bankacılık’a internet bağlantı ücreti ödemeden, günün her saatinde erişim sağlayabilir ve bankacılık işlemlerinizi gerçekleştirilebilirsiniz.

    Uygulama, Avea, Turkcell ve Vodafone hat sahipleri için geçerlidir. Mobil Bankacılık kullanımınız nedeniyle hattınıza ücret yansıtılması durumunda, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak işlem tarihi ve saati, cep telefonu marka ve modeli, cep telefonu numarası ve tahsil edilen tutar bilgilerini müşteri temsilcimize iletebilirsiniz.


    “Şube/ATM Arama” hizmetimiz, abone olduğunuz tarife üzerinden ücretlendirilir. VakıfBank, Mobil Bankacılık Ürün Kullanım Koşulları ve Ücretlendirme ile ilgili değişiklik yapma hakkını saklı tutar.

    Kablosuz ağ (Wi-Fi) ile Mobil Bankacılık’ı kullanabilir miyim?

    Mobil Bankacılık’a Avea, Turkcell ve Vodafone hattınız üzerinden, internet bağlantı ücreti ödemeden, günün her saatinde erişim sağlayarak bankacılık işlemlerinizi gerçekleştirilebilirsiniz. Güvenlik nedeni ile Wi-Fi Mobil Bankacılık’a erişim kapalıdır.

    Mobil Bankacılık ile yapılan bankacılık işlemlerinin masrafı nedir?

    İşlem masrafları, İnternet Bankacılığı ile aynıdır. Kampanyamız süresince, 31.12.2013 tarihine kadar EFT ve havale işlemlerinden masraf alınmaz.

    Mobil Bankacılık işlem limitleri nedir?

    İnternet Bankacılığı’nda belirlediğiniz limitler Mobil Bankacılık için de geçerli olup, bu limitler ortaktır.

    Telefonum çalınırsa ne yapmalıyım?

    Güvenliğiniz için 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’nı arayarak veya İnternet Bankacılığı güvenlik ayarları ile Mobil Bankacılık uygulamasını kullanıma kapatabilirsiniz. İnternet Bankacılığı’nda belirlediğiniz tüm güvenlik yöntemleri, Mobil Bankacılık için de geçerlidir.

    Mobil Bankacılık’ta IP, tarih ve saat kısıtlamalarını nasıl yaparım?

    İnternet Bankacılığı’nda belirlediğiniz IP, tarih ve saat ayarları, Mobil Bankacılık için de geçerli olup bu ayarlarınızı, İnternet Bankacılığı - Güvenlik - Güvenlik Ayarları - Erişim Ayarları adımından yapabilirsiniz.

    Mobil Bankacılık ile ilgili yaşadığım sorunlarda ne yapmalıyım?

    Mobil Bankacılık ile ilgili istek, öneri ve sorunlarınızı www.vakifbank.com.tr de yer alan VakıfBank Sorun Çözelim adımından veya 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı’ndan iletebilirsiniz.

    Mobil Bankacılık’ta yer almayan diğer bankacılık işlemlerinizi İnternet Bankacılığı, 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı ve şubelerimizden gerçekleştirebilirsiniz.

    Telefon Bankacılığı Hakkında

    Telefon Bankacılığı’na nasıl başvurabilirim?

    Telefon Bankacılığı hizmetinden yararlanabilmeniz için Bireysel Ürün ve Hizmet Paket Sözleşmesi’ni imzalamış olmanız gerekmektedir.

    0850 222 0724 Telefon Bankacılığı ile işlemlerinizi gerçekleştirmek için Kredi Kartı ya da Bankomat Kartınızın her hangi birinin şifresi yeterlidir.

    Telefon Bankacılığı üzerinden hangi işlemleri yapabilirim?
    • Kredi Kartı İşlemleri
    • Hesap İşlemleri
    • Para Transferleri
    • Şifre İşlemleri
    • Fatura Ödemeleri
    • Yatırım İşlemleri
    • Döviz İşlemleri
    • İnternet Teknik Yardım
    Telefon Bankacılığı’nı aramak ücretli mi?

    0850 222 0 724 ile yapacağınız görüşmeler için sabit telefonlardan arama yaptığınızda, şehir içi görüşme ücreti ödersiniz. Sadece cep telefonuyla yapılan aramalarda GSM operatörünün tarifesi uygulanır. 

    Cep telefonumdan ve yurtdışından Telefon Bankacılığı'nı nasıl arayabilirim?

    Cep telefonu ile aramak istediğinizde, 0850 222 0 724 olarak aramanız gerekmektedir. Yurt dışından yapacağınız aramalarda 0090 ve şubemizin bulunduğu herhangi bir ilin alan kodundan sonra, 0850 222 0 724'ü tuşlayabilirsiniz.
    Örnek: 009 0212 0850 222 0 724

     

    Krediler

    Taksitli İhtiyaç Kredisinin özellikleri nelerdir?
    • Belirli ve düzenli bir geliri olan (ticari nitelikli kişiler hariç) ve istihbaratı olumlu olan, gerçek kişilere kullandırılır.
    • 60 aya kadar vade seçenekleri ile aylık, 3 aylık dönemler veya değişken taksitlerle geri ödeme seçenekleri vardır.
    • Kredi kullanan kişiye Hayat Sigortası yapılır.
    • Teminat karşılığı kullandırılır.
    Taksitli İhtiyaç Kredisine başvuru için gerekli belgeler nelerdir?
    • Başvuru formu
    • Nüfus cüzdanı veya sürücü belgesinin aslı ve fotokopisi
    • Gelir durumunu gösterir belge (Ücretli çalışan iseniz, maaşınızın üzerinde kısıtlama olmadığına dair kurum yazısı; emekli iseniz, maaş aldığınız bankalardan onaylı maaş hesaplarının ekstresi gerekmektedir.)
    • İkametgâh belgesi veya borçlu adına kayıtlı en son tarihli telefon, elektrik, gaz, su vb. faturalardan birinin fotokopisi.

    Kredi çeşidine göre ek belge ya da teminatlar istenebilir. Size özel kredi faiz oranlarını görmek için tıklayınız. Ödeyeceğiniz kredi taksitlerini hesaplamak için tıklayınız.

    Otomobil Kredisi’nin özellikleri nelerdir?
    • Belirli ve düzenli bir geliri olan ve istihbaratı olumlu olan gerçek kişilere kullandırılır.
    • 36 aya kadar vade ile aylık, 3 aylık dönemler veya değişken taksitlerle geri ödeme seçenekleri vardır.
    • Kredi kullanan kişiye Hayat Sigortası yaptırılır.
    • Araç rehni ve buna ek olarak kefalet, gayrimenkul ipoteği ya da nakit-mevduat-döviz tevdiat rehninden en az biri teminat olarak alınır.
    Kaç yaş otomobil için 2.El Otomobil Kredisi kullanabilirim?
    • Otomobil en fazla 7 yaşında olabilir.
    • Oto Kredisi faiz oranlarımız için tıklayınız
    • Oto Kredisi faiz oranlarımız ve taksit hesaplama için tıklayınız
    Otomobil Kredisi'ne başvurmak için gerekli belgeler nelerdir?
    • Başvuru formu
    • Nüfus cüzdanı veya sürücü belgesinin aslı ve fotokopisi
    • Gelir durumunu gösterir belge (Ücretli çalışan iseniz, maaşınızın üzerinde kısıtlama olmadığına dair kurum yazısı; emekli iseniz, maaş aldığınız bankalardan onaylı maaş hesaplarının ekstresi gerekmektedir.)
    • İkametgâh belgesi veya borçlu adına kayıtlı en son tarihli telefon, elektrik, gaz, su vb. faturalardan birinin fotokopisi.
    • Otomobil faturası ya da proforma faturası.
    2. El Otomobil Kredisi’ne başvurmak için gerekli belgeler nelerdir?
    • Başvuru formu.
    • Nüfus cüzdanı veya sürücü belgesinin aslı ve fotokopisi.
    • Gelir durumunu gösterir belge (Ücretli çalışan iseniz, maaşınızın üzerinde kısıtlama olmadığına dair kurum yazısı; emekli iseniz, maaş aldığınız bankalardan onaylı maaş hesaplarının ekstresi gerekmektedir.)
    • İkametgâh belgesi veya borçlu adına kayıtlı en son tarihli telefon, elektrik, gaz, su vb. faturalardan birinin fotokopisi.
    • Ruhsat fotokopisi.
    • Noter satış sözleşmesi.
    • Araç üzerinde takyidat olmadığına ilişkin yazı veya trafikten çekme kaşesinin vurulmadığına dair belge.
    Konut Kredisi ile ilgili nereden bilgi alabilirim?
    Konut kredisi ile ilgili bilgi almak için tıklayınız.
    Kredili Bankomat 7/24 nedir?

    Vadesiz Mevduat Hesabınızda yeterli miktarda para olmasa bile, limitiniz dahilinde birçok bankacılık hizmetinden yararlanmanıza olanak sağlayan bir kredili mevduat hesabıdır.

    Kredili Bankomat-7/24 Hesabı’nın işleyişi ile ilgili bilgi alabilir miyim?

    Hesabınız eksi bakiyedeyken, Kredili Bankomat 7/24’ünüzün bağlı olduğu hesabınıza herhangi bir para girişi olduğunda, hesap otomatik olarak krediyi kapatacaktır. Kullandığınız Kredili Bankomat-7/24 ‘e sadece kullandığınız gün kadar faiz işler ve yalnızca işleyen faizi ödeyerek, anapara ödenmeden kredinizi kullanmaya devam edebilirsiniz. Anaparayı istediğiniz zaman kapatabilirsiniz.

    Hisse Senedi İşlemleri Hakkında

    Nasıl Hisse Senedi alabilirim?
    İMKB’ den hisse senedi işlemi yapabilmek için öncelikle, bankamızdan bir yatırım hesabı açtırmanız gerekmektedir.

    Bankamızın tüm şubelerinden, Bireysel Ürün ve Hizmet Paketi Başvuru Formu ve Sözleşmesi ile Sermaye Piyasası İşlemleri Risk Bildirim Formu imzalayarak, açtıracağınız Yatırım Hesabı üzerinden hisse senedi işlemleri yapmaya başlayabilirsiniz.

    Yatırım Hesabı açtırdıktan sonra nasıl ve nereden işlem yapabilirim?

    Hisse senedi alım satım işlemlerinizi; Borsa ile online bağlantılı tüm şubelerimiz, İnternet Bankacılığı (www.vakifbank.com.tr ), 0850 222 0 724 Telefon Bankacılığı aracılığı ile seans içerisinde aktif olarak yapabilirsiniz.

    Hisse Senedi alış-satış işlemlerinde komisyon oranlarınız nedir?

    İnternet Bankacılığı üzerinden yapılan Hisse Senedi işlemlerinden, %0,2 (Binde iki) oranında işlem komisyonu alınmaktadır. şubelerimiz aracılığıyla yapacağınız, Hisse Senedi işlemlerinizdeki komisyon oranları için lütfen şubemize başvurunuz.

    Yatırım Fonları Hakkında

    Yatırım Fonları’nı hangi kanallardan alıp satabilirim?

    Yatırım Fonu katılma belgelerimizi şubelerimiz, ATM’ler, Telefon Bankacılığı ve İnternet Bankacılığı aracılığıyla alıp satabilirsiniz

    VakıfBank Fonları’nın portföy yapısı hakkında nasıl bilgi sahibi olabilirim?

    www.vakifbank.com.tr adresli web sitemizde "yatırım/yatırım fonları/bilgilendirme formları" başlığından ulaşacağınız "Sürekli Bilgilendirme Formları"ndan, bankamızın kurucusu olduğu 10 adet yatırım fonu hakkında bilgi alabilirsiniz.

    VakıfBank Fonları’nın dönemsel getirileri hakkında nasıl bilgi sahibi olabilirim?

    www.vakifbank.com.tr adresli web sitemizde "yatırım/yatırım fonları/bilgilendirme formları" başlığından ulaşacağınız "Sürekli Bilgilendirme Formları"ndan, bankamızın kurucusu olduğu 10 adet yatırım fonu hakkında bilgi alabilirsiniz.

    Yatırım Fonları’nda devlet garantisi var mıdır?

    Yatırım Fonları’nın içerisinde yer alan tüm menkul kıymetler, Takasbank A.Ş.’deki hesaplarında saklanmaktadır. Yatırım Fonları’nın tüm işlemlerinin, İMKB piyasalarında gerçekleştirilmesi zorunludur. Bu nedenle Yatırım Fonları, en güvenilir araçlardan birisidir.

    Yatırım Fonları’nda vergilendirme nasıldır?

    A ve B Tipi fonlardan elde edilen kazançlar için beyanname verilmez. Katılım belgelerinin fona iadesi işlemi sırasında elde edilen kazançlar üzerinden %10 stopaj kesintisi yapılarak, bankamız tarafından Maliye Bakanlığı’na yatırılır.

    Altın Hesabı

    Altın Fırsat nedir?

    VakıfBank, her miktardaki tasarruflarınıza, güvenli bir şekilde gramla külçe altın alıp-satabileceğiniz bir fırsat sunuyor. Üstelik çalınma riski olmadan, hiçbir komisyon ve masraf ödemeden...

    Tek yapmanız gereken, VakıfBank’ta yatırım hesabı açtırmak ve istediğiniz miktarda kaydi altın alım-satım talimatı vermek... İşçilik kaybı olmadan, gramajının az olması, düşük ayarlı ya da eski tarihli olması gibi durumlarla karşılaşmadan bir gram ve üzerinde kolayca altın alıp satmanın avantajından yararlanabilirsiniz.

    Kaydi altın alım-satımı nasıl yapılır?

    Yatırım Hesabınız ile İAB’den (İstanbul Altın Borsası) alınan 995/1000 saflıktaki külçe altınları, 1 gramdan başlayan tutarlarda kaydi olarak alıp satabilirsiniz.

    Altın fiyatları nasıl belirlenir?

    Altın alış-satış fiyatlarımız, yurt içi ve yurt dışı piyasalardaki gelişmelere, İstanbul Altın Borsası’nda ve uluslararası tezgahüstü piyasalarda oluşan fiyatlara, döviz kurlarındaki değişimlere paralel belirlenecek ve gün içinde değişebilecektir.

    Ücret ve Komisyonlar Hakkında

    Hesap işletim ücreti nedir?

    Bankamızın, siz değerli müşterilerine verdiği bankacılık hizmetlerine ilişkin vadesiz TL, yatırım ve döviz hesaplarından tahsil ettiği masraf tutarıdır.

    Hesap işletim ücretinin yasal dayanağı var mı?

    Türk Ticaret Kanunu'nun 22.maddesi hükmüne göre "Tacir olan veya olmayan bir kimseye, ticari işletmesi ile ilgili iş veya hizmet görmüş olan tacir, münasip bir ücret isteyebilir" hükmü bankaların, tüm bankacılık hizmet ve işlemleri üzerinden ücret ve masraf tahakkuk ettirmesine izin vermektedir.

    Bankaların, tacir sıfatıyla müşterilerine verdiği hizmet karşılığında ücret, komisyon, masraf alması o hizmetin maliyetinin bir karşılığıdır. Rekabet Kurulu'nun 01.08.2002 tarih ve 02-46/563-229 sayılı gerekçeli kararında da; "...her bankanın bankacılık hizmet bedellerini serbest piyasa koşullarında kendilerinin serbestçe tayin edebilecekleri" belirtilmektedir.

    Kanuni hükümler çerçevesinde belirlenmiş ve tahsil olunacak masraf tutarlarını ihtiva eden masraf ve komisyon tarifemiz, Türkiye Bankalar Birliği’nin kararı gereği ve 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkında Kanuna uygun olarak, şubelerimizce ilan yolu ile müşterilerimize duyurulmakta ve yine bankamızca, müşterilerimizi bilgilendirmek amacıyla, web sayfamızda (www.vakifbank.com.tr) bankacılık hizmetlerinden alınan ücret ve masraflar hakkında güncel olarak bilgi verilmektedir.

    Hesap işletim ücreti sözleşmemde yazıyor mu?

    Bankamız ve müşterileri arasında imzalanan Bireysel Ürün ve Hizmet Paketi Sözleşmesi'nin ilgili maddesinde, bankamız tarafından hesap işletim ücretinin alınacağı hükmü yer almaktadır.

    Hesap işletim ücreti hangi hesaplardan alınmıyor?
    • Maaş protokolünde hesap işletim ücreti alınmayacağı belirtilmiş olan hesaplardan,
    • Emekli maaş hesaplarından,
    • Bankamızdaki düzenli ödeme talimatı devamlı olarak çalışan bireysel hesaplardan,
    • Başbakanlık Burs ödemesi yapılan öğrenci hesaplarından,
    • Junior bankomat 7/24 hesaplarından,
    • Aktif internet abonesi olan hesaplardan,
    • Banka personel ve emekli hesaplarından,
    • Tüketici kredileri için açılan Bankomat hesaplarından,
    • OYAK üye hesaplarından,
    • Kredili Bankomat 7/24 hesaplarından hesap işletim ücreti alınmamaktadır.
    Kart ücreti nedir? Yasal dayanağı var mıdır?

    Kredi kartlarından alınan üyelik ücreti, bankamızın Kredi Kartları üzerinde sunduğu hizmete yönelik olarak yılda bir defa ve kar hamilleriyle karşılıklı olarak imzaladığı  sözleşmeye istinaden uygulanan bir ücrettir.


    Yasal düzenlemelere göre, müşterilerden verilen hizmetler karşılığında alınan ücret ve komisyonlar bankalarca belirlenebilmekte, bu bağlamda tüketicilerin haklarını ihlal eden bir durum söz konusu olmamaktadır. 
    Ayrıca, Türkiye Bankalar Birliği'nin (www.tbb.org.tr) web sayfasında da kredi kartlarından alınan üyelik aidatının yasal olduğuna dair duyuru yayınlandığı gibi, gerek İzmir 1. Tüketici Mahkemesi’nin 2004/239 E. ve 2005/1531 K. sayılı ilamı ile gerekse T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’nün yayımlamış olduğu 12.02.2007 tarihli B140TRK016 00 00-3698 sayılı 2007/02 no’lu Genelgesi ile bankaların, Kredi Kartı üyelik ücreti talep etmelerinin yasaya uygun olduğuna karar verilmiştir


    Bu çerçevede, kart hamillerinden alınan kart ücreti ve yıllık üyelik ücreti sözleşmeye ve yasal düzenlemelere istinaden belirlenerek tahsil edilmektedir.