Sık Sorulan Sorular

Merak Ettikleriniz

  • Gelir İdaresi Başkanlığı Kamu Sertifikasyon Merkezine mali mühür başvurusunda bulunulur.
  • Mali mühür temin edildikten sonra Gelir İdaresi Başkanlığına başvuruda bulunarak ürün ile ilgili aktivasyon işlemlerinin tamamlanır.

  • Mali mühür, tüzel kişiler ile kurum, kuruluş ve işletmeler tarafından elektronik belge olarak oluşturulacak e-Fatura ve diğer yasal belgelerin bütünlüğünün, kaynağının ve içeriğinin garanti altına alınması, elektronik ortamda muhataplarına iletilmesi ve elektronik ortamda saklanması sırasında güvenliğinin ve gizliliğinin sağlanması amacıyla kullanılmaktadır.

  • Şubelerimiz, VakıfBank Mobil ve internet bankacılığından başvuru işlemlerinizi başlatabilirsiniz.

  • Sistemden fatura oluşturabilmeniz için başvuru işlemlerinizden sonra mali mührünüz ile Gelir İdaresi Başkanlığından aktivasyon işlemini gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
  • Gelir İdaresi Başkanlığı aktivasyon işlemlerinizi 0 (216) 909 07 24 iletişim numarası ile tamamlayabilirsiniz.
  • Ürün başvuru durumunuzu şubelerimiz, VakıfBank Mobil, internet bankacılığı ve Müşteri İletişim Merkezi'nden edinebilirsiniz.

  • Müşteri hizmetleri numaramız 0 (216) 909 07 24 iletişim numarası üzerinden her konuda yardım alabilirisiniz.

  • Şubelerimiz, VakıfBank Mobil ve internet bankacılığından başvuru işlemlerinizi başlatabilirsiniz.

  • Satın aldığınız paket işlemi esnasında ekran üzerinde yer alan Paket Seçimi alanında 'otomatik yenileme istiyorum' seçeneğini işaretlemeniz durumunda paketiniz güncel fiyatlardan otomatik yenilenecektir.

  • e-Dönüşüm Paket Görüntüleme/Güncelleme ekranından paketiniz ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabileceksiniz.

  • Bankamızdan e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-Serbest Meslek Makbuzu, e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Defter Saklama ürünlerine başvurulabilmektedir.
  • Başvuru ekranından yeni ürün başvurusunda bulunabilirsiniz.

  • Evet, isteğe bağlı olarak e-Fatura sistemine dahil olunabilir.
  • Bu firmalar istedikleri takdirde e-Fatura sisteminden herhangi bir yaptırım olmadan çıkabilirler. Fakat ilgili kanun ve tebliğe istinaden bu firmalar, e-Fatura sistemindeyken alıp gönderdikleri e-Faturaları 10 yıl süre ile saklamakla yükümlüdür.

  • Zorunlu ya da isteğe bağlı fark etmeksizin tüm e-Fatura kullanıcıları özel entegrasyon yönteminden faydalanabilmektedir.

  • Hayır. Aynı mal veya hizmet satışı için hem kâğıt faturanın hem de elektronik faturanın bir arada düzenlenmesi mümkün değildir.

  • VUK ve TTK hükümleri kapsamında yabancı para biriminde e-Fatura düzenlenebilmektedir.