- İnternet sayfamıza, tarayıcınızın adres satırına www.vakifbank.com.tr yazarak ulaşın ve açılacak sayfadan internet bankacılığı uygulamamızı açın.
- Önce açık olan tüm tarayıcı pencerelerini kapatın. Daha sonra yeni bir pencere açarak internet bankacılığına bağlanın. İnternet bankacılığına bağlanıldığında, site adresimizin 'https' ile başladığından emin olun.
- Tarayıcı penceresinde 'kapalı kilit' simgesi gözükmelidir. Eğer 'kapalı kilit' simgesi yoksa, bankacılık işlemlerini yapmayın ve sistemden hemen çıkın. Çünkü kilit işareti, bağlantının şifrelenmiş olduğunu belirtir.
- İnternet bankacılığına giriş aşamasında gösterilen güvenlik resminin daha önce belirlemiş olduğunuz resim ile aynı olup olmadığını kontrol ederek seçtiğinizden farklı bir resim görmeniz durumunda işleme devam etmeden 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezimizi arayarak durumu bildirin.
- İnternet bankacılığında yaptığınız işlemler bittikten sonra uygulamayı, 'Güvenli Çıkış' tuşunu tıklayarak kapatınız.
Güvenliğiniz için dikkat ettiklerimiz;
VakıfBank İnternet Bankacılığı aracılığıyla gerçekleştirdiğiniz tüm finansal işlemlerde, güvenliğiniz bizim için önemli. İnternet bankacılığını kullandığınız her an gizlilik ve güvenliğinizi en yüksek seviyede tutabilmek için mevcut güvenlik uygulamalarımızı sürekli güncelliyor ve teknolojiyi yakından takip ederek yeni güvenlik önlemlerini uygulamaya alıyoruz.
Bu konuda göstermiş olduğumuz hassasiyet, yeni uygulamamız olan Cep İmzayı hayata geçirmemizi sağladı. Güvenlik Ayarları seçeneğiyle İnternet bankacılığını kendi kullanım tarzınıza uygun olacak şekilde sınırlandırabilirsiniz.
Tavsiyelerimiz;
Bankamızın, güvenliğiniz için aldığı tedbirlerin yanı sıra sizin alacağınız bazı küçük önlemler de güvenliğinizi sağlamada önemli rol oynuyor.
- İşletim sisteminizi düzenli olarak güncelleyin. Böylece, olası güvenlik açıklarının kullanılmasını önleyebilirsiniz.
- Her zaman internet tarayıcınızın en güncel sürümünü kullanın.
- Mutlaka bir anti virüs yazılımı kullanın ve bu yazılımı düzenli olarak güncelleyin.
- Bilgisayarınıza, bir güvenlik duvarı kurun ve etkinleştirin.
- Sadece güvenilir kaynaklardan temin ettiğiniz yazılımları kullanın.
- İnternet Bankacılığı işlemleri sırasında, bilgisayarınızdaki diğer bütün programları kapatın. Bu süre zarfında chat ve sörf yapmayın, dosya indirmeyin.
- İnternet Bankacılığını, bilmediğiniz yabancı bir bilgisayarda ya da ortak kullanılan bilgisayarlarda (internet cafe gibi) kullanmayın.
- Asla telefon veya e-posta üzerinden banka hesaplarınızı ve/veya şifrelerinizi paylaşmayın.
- Bankamız size hiçbir zaman şifrelerinizi soran, bilgilerinizi güncellemenizi veya şifrelerinizi değiştirmenizi isteyen ya da doğrudan internet sitemize bağlantılar içeren bir e-posta göndermez. Böyle bir e-posta aldığınızda, lütfen en kısa sürede 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak durumu bildiriniz.
- Kullanıcı bilgilerinizin gizliliği için özen gösteriniz. Şifrenizi bir yere yazmayınız, bilgisayarınıza veya tarayıcınıza kaydetmeyiniz. Doğum tarihi veya telefon numarası gibi başka kişilerin kolayca tahmin edebileceği şifreler kullanmayınız. Şifrenizi yan yana, ikiden fazla tekrar eden ya da ardışık rakamlardan oluşturmamaya ve belirleyeceğiniz yeni şifrenizin en son kullandığınız iki şifreden farklı olmasına özen gösteriniz.
- VakıfBank Mobil uygulamasını yalnızca Apple Store, Google Play Store üzerinden yükleyiniz.
- Mobil Bankacılık aracılığı ile gerçekleştirilen tüm aktivitelere ait kayıtlar, bankamız gizlilik politikası çerçevesinde saklanır.
- İşletim sisteminizi düzenli olarak güncelleyiniz. Böylece, güvenlik açıklarının oluşmasını önlersiniz.
- Sadece güvenilir kaynaklardan temin ettiğiniz yazılımları kullanınız.
- Asla telefon veya e-posta üzerinden banka hesaplarınızı ve şifrelerinizi paylaşmayınız.
- VakıfBank Mobil'de yaptığınız işlemler bittikten sonra uygulamayı 'Çıkış' butonunu tıklayarak kapatınız.
- Bluetooth üzerinden gelen, kaynağını ve güvenilirliğini bilmediğiniz dosyaları kabul etmeyiniz. Bluetooth uygulamasının kapalı olması mobil bankacılığı kullanırken daha güvenli işlem yapmanızı sağlayacaktır.
- Mobil bankacılık kullanırken karşılaştığınız tüm sorunlar ve şüphelendiğiniz durumlarda, güvenliğiniz için lütfen 0850 222 0 724 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayınız.
Cihaz İzinleri
Güvenliğiniz için VakıfBank Mobil uygulamasının dolandırıcılık işlemlerinde kullanılmasını engellemek ve uygulamaya sadece size ait cihaz ile giriş yapılmasını sağlamak amacıyla izinler talep edilmektedir. Tarafınızca verilecek izinler, telefon rehberinize veya diğer kişisel bilgi ve dokümanlarınıza ulaşmak amacıyla kullanılmayacaktır. İzinler ile ilgili detaylı bilgi aşağıda yer almaktadır.
- Telefon izinleri: VakıfBank Müşteri İletişim Merkezi’ni uygulama üzerinden arayabilmeniz
- Konum izinleri: 'En Yakın VakıfBank' ekranında en yakın şube ve ATM’leri görebilmeniz ve konumunuza yakın fırsat, teklif, indirim ve kampanyalardan haberdar olabilmeniz için konum bilgilerinizi görüntülememize izin verebilir, dilediğiniz zaman telefonunuz ayarlarından konum paylaşım izninizi kapatabilirsiniz. VakıfBank Mobil’i kullanmadığınız durumlarda bile konumunuza yakın fırsatları iletebilmemiz için vermeniz gereken konum paylaşım izni alınmakta olup VakıfBank Mobil’e girdikten sonra onay alınarak açılabilmekte, istendiği zaman yine VakıfBank Mobil aracılığı ile kapatılabilmektedir.
- Google servislerine erişim izni: En yakın şube ve ATM’leri Google Maps üzerinde gösterebilmemiz
- Ağ bağlantıları ve WiFi bağlantı izinleri: İnternete bağlanarak uygulamayı kullanabilmeniz
- SMS okuma izni: SMS ile gönderdiğimiz şifrelerin otomatik girilerek doğrulama yapılabilmesi
- Fotoğraf/Medya içerikleri izni: Uygulama performansını artırmak için uygulama içerisindeki görsellerin telefon üzerinde saklanabilmesi
- Kimlik izni: Google servislerine erişmek ve Cep İmza bildirimlerini iletebilmemiz için gereklidir.
- Şifreniz, size özel bir bilgidir. Şifrenizi, banka personeli dahil hiç kimseyle sözlü ya da yazılı olarak paylaşmayınız. POS ya da ATM’lerden şifre girişi yaparken şifrenizin gizliliği hususunda gerekli özeni gösteriniz. Şifrenizi unutmanız halinde 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak yeni şifre alınız.
- Şifrenizin doğum tarihiniz, telefon numaranız, kart numaranız gibi başkaları tarafından kolayca tahmin edilebilecek rakamlardan oluşmamasına ve 33333, 12345, 24862, 25808 gibi aynı, ardışık ya da tuşlarken el hareketlerinizden kolayca anlaşılır rakamlar olmamasına özen gösteriniz.
- Banka kartınız için belirlediğiniz şifrenizin, İnternet Bankacılığı, Müşteri İletişim Merkezi, kredi kartı ya da diğer banka kartı/kredi kartı şifrelerinizden farklı olmasına dikkat ediniz.
- Şifrenizi, kartınızın üzerine veya herhangi bir yere yazmayınız, cep telefonunuza, bilgisayarınıza kaydetmeyiniz, cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmayınız.
- Şifrenizi, belirli zaman aralıklarında değiştirmeye özen gösteriniz.
- POS ya da ATM’lerden şifre girişi yaparken şifrenizi mutlaka gizleyiniz; çevrenizde şifrenizi görebilecek kişilerin olmadığından emin olunuz. Şüphelendiğiniz durumlarda, 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'nden güvenliğiniz için bize ulaşarak bilgi veriniz.
- İşleminiz bitip kartınızı geri almadan, ATM'nin yanından kesinlikle ayrılmayınız ve tanımadığınız kişilerden yardım istemeyiniz.
- İşlem yaptığınız ATM’de şüpheli bir durumla karşılaştığınızda (özel olarak yerleştirilmiş bir cihaz vb.) güvenliğiniz için işlem yapmadan önce derhal 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak bilgi veriniz. Çevrenizde şüpheli şahıslar olmadığına emin olunuz.
- Kartınızın ATM'de sıkışması ve alıkonulması gibi durumlarda, size yardımcı olmak isteyen kişilerden yardım almayınız, şifre girişi yapmayınız. Banka görevlilerinden yardım alınız veya ATM'nin yanından ayrılmadan 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayınız.
- Bankamızı ararken kendi telefonunuzu veya en yakındaki güvenli bir telefonu kullanınız ve telefon numarasını mutlaka kendiniz çeviriniz. Bankamız Müşteri İletişim Merkezi numarasını telefonunuza kaydederek, acil durumda kolayca arama yapabilirsiniz.
- Kartınızın çalınması ya da kaybolması durumunda kartınızı kapattırmak için zaman kaybetmeden 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak bilgi veriniz.
- Kötü niyetli kişiler, kartınız ATM’de kaldığında tekrar şifre girişi yapmanız halinde kartınızın geri verileceğini ya da iptal edileceğini söyleyebilirler. Hatta kendi cep telefonları ile bankanızı aramanıza yardımcı olmayı teklif ederek kart şifrenizi elde etmek isteyebilirler. Böyle bir durumla karşılaştığınızda güvenliğiniz için kendi cep telefonunuzla veya en yakındaki güvenli bir telefonla, Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak bize bilgi veriniz.
- Bankamız güvenlik amaçlı olarak şifrenizin belirlenen güvenlik kriterlerine uymaması, kartınızın ya da şifrenizin, kart sıkıştırma veya kart kopyalama gibi yöntemlerle ele geçirilmiş olması gibi şüpheli durumların oluşması halinde, kart şifrenizi değiştirmenizi isteyebilir, size yeni kart şifresi gönderebilir veya kartınızı geçici olarak kapalı duruma getirebilir. Bu gibi durumlarda yeni şifrenizi kullanıp, eski kart eski şifrenizi asla kullanmayınız. Kartınızın kapalı olması durumunda 0850 222 0 724 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak ya da şubelerimizden kartınızı kullanıma açtırabilirsiniz.
- Müşteri iletişim merkezini kullanırken bilgi almak ve işlem yapabilmek için çeşitli güvenlik adımlarından geçmeniz gereklidir.
- Müşteri iletişim merkezinden aldığınız hizmetler sırasında tüm konuşmalar, güvenliğiniz için kaydedilir.
- Müşteri temsilcinize bağlanarak yaptığınız işlemlerde, güvenliğiniz için bazı bilgileriniz sorulur.
- Müşteri iletişim merkezi aracılığıyla yaptığınız işlemlerde, şifrenizi telefonunuzun tuşlarını kullanarak girersiniz, böylece şifrenizi paylaşmak zorunda kalmazsınız.
İşlemlerinize ait dekontu, talebiniz doğrultusunda e-posta veya faks olarak alabilirsiniz.