e-Defter Nedir?

e-Defter Vergi Usul Kanununa ve/veya Türk Ticaret Kanununa göre tutulması zorunlu olan defterlerde yer alması gereken bilgileri kapsayan kayıtların elektronik dosya biçiminde oluşturulmuş halidir. Mükellefler e-Defter sistemine geçebilmek için Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan uyumluluk onayı almış bir e-Defter Uygulamasını kullanılmak zorundadır.

Kimler e-Defter Kullanmak Zorundadır?

454 Sayılı Vergi Usul Kanunu ile mevcut mükelleflere ilave olarak;

  • 2014 veya müteakip hesap dönemleri brüt satış hasılatı 10 Milyon TL ve üzeri olan mükelleflere,
  • Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli I sayılı listedeki malların imali, ithali, teslimi vb. faaliyetleri nedeniyle Enerji Piyasası Düzenleme Kanunu’ndan lisans alan mükelleflere,
  • Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli III sayılı listedeki malları imal, inşa ve ithal eden mükelleflere,

01.01.2016 tarihine kadar e-Fatura ve e-Defter uygulamasına geçme zorunluluğu getirilmiştir. Takip eden yıllarda cirosu 10 Milyon üzerine çıkan mükellefler sisteme dahil olmaya devam etmektedir.

Zorunluluğu olan firmalar dışında, yevmiye ve büyük defter (defteri-i kebir) tutan mükellefler de talep etmeleri halinde e-Defter uygulamasına geçebilmektedirler.

e-Defter Kullanma Yöntemleri Nelerdir?

e-Defter sistemini kullanabilmek için mükellefler, elektronik defter tutulması, kaydedilmesi, onaylanması, saklanması ve ibrazında kullanılacak uyumluluk onayı almış bir yazılım seçmek zorundadır.

e-Defter Kullanmanın Avantajları Nelerdir?
  • Defter ve beratların güvenli bir şekilde saklanması ile arşivlenmesinin tasarrufu,
  • Muhasebe entegrasyonları, kolay kullanım yöntemleri ile işgücü ve zaman tasarrufu,
  • Tüm onay işlemleri güvenli bir şekilde elektronik ortamda olacağı için onay maliyetleri tasarrufu,
VakıfBank’ın Sunduğu Hizmetler Nedir?

Müşterilerimiz web tarayıcıları üzerinden Bankamız e-Defter platformuna erişerek portalimiz üzerinden tüm e-Defter işlemlerini gerçekleştirebilmektedir.

Bankamız e-Defter Uygulamasına Dahil Olmak İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?
  • e-Defter mükellefi olan firma Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvuru esnasında hizmeti alacağı yazılımı bildirmektedir.
  • Bankamız ile çalışmak isteyen müşterilerin e-Defter hizmet protokolü imzalaması gerekir.
  • Müşterinin e-Defter sistemine kaydolması için VakıfBank destek ekibi tarafından portal üzerinde kullanıcı hesabı açılır.
  • Müşterimiz VakıfBank portalindeki hesabını kullanmaya başlayabilir.
İletişim Bilgileri

Konu hakkında ayrıntılı bilgi almak ve VakıfBank’ın özel entegratörlük hizmeti ile size sunduğu ayrıcalıkları öğrenmek için 444 8 724 e-Fatura özel telefon hattımızdan veya efatura@vakifbank.com.trmail adresimizden bilgi talep edebilir, sisteme dâhil olmak için en yakın Şubemiz ile irtibata geçebilirsiniz.